Ruilen en retourneren

Bij Shoep.nl hanteren we een zicht- of bedenktermijn van 14 werkdagen na ontvangst door of namens de koper (herroepingsrecht).

Tijdens deze bedenktermijn dien je zorgvuldig om te gaan met het product en graag ook met de originele verpakking. Schoenen mag je enkel aanpassen om te beoordelen of deze naar wens is, je mag ze niet gaan dragen.

Wil je (een deel van) je bestelling terugsturen, dan kan je gebruik maken van de meegeleverde retourformulier en retourstickers met daarop het antwoordnummer. Je kan het pakketje afgeven bij een Postnl kantoor. Je kan ook gebruik maken van het wettelijke formulier voor herroeping, zie hiervoor het Europese modelformulier. Dit formulier kan je naar ons mailen, je hebt dan vervolgens 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Je krijgt hiervan een bevestiging.

Retourneren is gratis via PostNL als u gebruik maakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u.

Het aankoopbedrag van de producten die u terugstuurt storten we zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, terug op je rekening. Terugbetaling zal echter pas plaats vinden nadat wij deze producten hebben ontvangen of als je kan aantonen dat deze teruggestuurd zijn.

Indien je hebt aangegeven een product te willen ruilen, dien je duidelijk een andere/gewenste maat op te geven. Eventuele verschillen in het aankoopbedrag tussen teruggestuurde en opnieuw bestelde artikelen worden teruggestort of verrekend.

Voorwaarden
  • Een bestelling kan worden geretourneerd binnen de gestelde termijn van 14 dagen.
  • Producten dienen ongeschonden en indien redelijke wijs mogelijk met originele verpakking te worden geretourneerd.

Bij vragen over een bestelling kan je contact met ons opnemen via klantenservice@shoep.nl of via 0416 – 283 702, bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.

Let op: alle bestellingen worden voor verzending door ons gecontroleerd op eventuele productiefouten. Toch zou het kunnen gebeuren dat er onverhoopt een product met een productiefout wordt afgeleverd. Wij raden dan ook aan om de geleverde producten direct na ontvangst te inspecteren. Bij eventuele onjuistheden dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Indien mogelijk hiervan een digitale foto te maken.

Als een artikel zichtbaar is gebruikt, bijvoorbeeld door zolen waarop gelopen is of anderszins, dan is de koper aansprakelijk voor deze waardevermindering.

Herroepingsformulier
Bekijk hier een voorbeeld van het Europese modelformulier. Wanneer je niet weet hoe je een artikel terug kunt sturen en welke gegevens je daarvoor op moet geven, kun je van dit formulier gebruik maken.
Winkelmand Er bevinden zich geen artikelen in uw winkelmand
Mijn Shoep
Vragen? Bel 0416 - 283 702 ma t/m vrij 09.00 - 17.00
E-mail klantenservice@shoep.nl